Wednesday, March 10, 2010

tauladan afro/dread dengan ceti halal





salam. hari mood aku na cerita pasal aku dgn seorang mamat afro. ( kau style kembang ).
yeah, mula nya kami jumpa dekat kampus dalam balai kewangan pihak kerajaan negara atas angin. kami para siswa swasta ini, menghadapi masalah kewangan berikutan daripada penambahan subjek. dalam diam, kami fikir akan kenapa pihak kerajaan melaksanakan penambahan subjek. sekiranya subjek itu adalah satu kepentingan dan subjek utama yang di tuntut oleh pihak kelanunan pengajian negara, ia tidak akan menimbulkan sebarang masalah dalam pembayaran sebab hampir dua per lima siswa kerajaan atas angin. subjek yang di tambah adalah subjek yang di ajar oleh mentor kalian. yea. studies skills. untuk apa? pergi lepak dengan mentor, pendaftaran KERTAS MERAH, belajar bagaimana nak susun kerusi dalam kelas untuk buat parti hari jadi seorang umat serta belajar bagaimana untuk berpakaian ke kelas, ( sebab pelajar tak boleh rambot panjang atau kembang) subjek apa itu? akan tetapi berikutan mempunyai masalah kewangan, pihak kerajaan negara atas angin telah membuat perubahan dalam sistem pembelajaran demi memperoleh sumber kewangan. hanya dengan subjek yang kurang jelas matlamat nya, para siswa terpaksa bermakian dan bermandi peluh bersama staff-staff balai kewangan pihak kerajaan atas angin. yeah.

maaf akak, kami memang suka bila nak buat drama ni. lo asyik ikot cakap orang atasan, sampai bila na maju. trima kasih akak staff sebab baek hati bagi KERTAS MERAH dan KAD BIRU untuk para siswa yang mempunyai masalah. dan saya paham, akak pon dh penat jumpa saya sebab setiap kali jumpa, pasti drama cerita hollywood ada.

buat si fatin (bobo), thx sebab sentiasa di sisi semasa di balai rom seri kewangan kerajaan negara atas angin dan thx sebab sudi support, tahu la kita mangse penindasan. =)

dan buat si kembang yang berperut buncit yang hobby nya perabih dwet beli rokok zionis, kau memang gempak. siap buat drama cerita hollywood lagi. mcm ni ayat dia, " akak, na dpt duit CELAH MANE? tengok ni, dlm dompet ada rm25 je lagi belanja sampai minggu depan." akak staff pula cakap, "mcm mana dengan pinjaman dari pihak mafia kewangan negara? ". kembang balas jurus silat dengan nada afro-core , " p**t* (mafia kewangan negara), dah lama x masukkan pinjaman, konon bagi pinjam. (lo tahu baek minx bapak aku byr je smua, tapi mampu lak bapak aku kan.) ". sambil belek dalam dompet dan ckp, "duit pinjaman x masuk, lepas tu kena bayar penambahan pulak. mati la mcm ni, mmg x mkn la." ( dalam hati kata, mcm ne aku na beli rokok mahal pasni, terpaksa hisap rokok balut je la.) hampir kesemua para siswa memandang kita, kau ni kembang, mmg style. sok kita gi jumpa lagi ea para penjawat kakidantangan kerajaan negara atas angin itu.

syukur alhamdulillah sebab aku x marah atau maki betol2 akak staff dan berjaya mengatasi ujian dari tuhan ini. aku tahu, ini adalah pembelajaran aku dalam kehidupan. x lupa, thx umi sbb sentiasa support, kaum keluarga yang laen, serta kawan sekelas yang telah dikelaskan bersama oleh mereka. kembang, bobo, and jihear, thx edren. cici? mane boleh tinggal, kekasih kot, thx sbb sudi jadi operator yang angkat hotline kaunter pengaduan. anda memang memahami. hee. cory taw kot2 mrh kat sy sebab x mesej, cory k, kami pergi berperang dan menuntut hak kami sebagai siswa. *syg kau la tonggek!


( gbr ni time dread dulu, lepak dan bergusti dengan pihak penghibur di pekan rompin) *gbr dgn kembang sebenar yang jadi watak cerita, x da yg menarik. ok kan kembang?

No comments: