Tuesday, March 2, 2010

jeans rabak di pinggang!

cerita sepi si dia, aku lihat masih ada anak sungai mengalir di hujung sana, sepi, sedih dan terus menangis. aku nampak dan aku pasti, dia perlukan secebis kasih dari alam dan makhluk alam. sedih si dia apabila di tinggalkan oleh si karim yang inginkan kebebasan, dan bagi aku, itu bkn satu kesalahan. dalam aku diam dan memerhati, aku nampak akan punca gembira itu masih ada. luahan si dia, buat si salmah terus ketawa smbil memegang tali pusat nya. dia lagi bisa menceriakan mereka. aku hanya perhati dan mengumpul segala yang ada di udara untuk dijadikan satu berita. salmah, karim, daud dan isabella, nama yang tiada kena mengena dgn kau semua. dalam keriuhan suasana, aku masih lagi mencari sinar si bulan di sebalik pohon-pohon kedauanan yang melingkar di atas kepala yang menutupi ku dari melihat awan. dalam keramaian itu, aku masih seperti biasa, balut tembakau wangi, aku tahu kau suka akan bau tembakau wangi itu, dan aku terus begitu. aku hanya di sini, membantu si salmah agar gembira serta si daud dan karim bahagia. isabella pula bagaimana? dia hanya seekor kucing hitam yg terbaring kepenatan setelah seharian menjadi pelarian daripada pihak jabatan haiwan. akhir sekali, aku sekali lagi pergi dari mereka, setelah tugas si daud selesai, kami pulang sambil bulan di atas kepala. -tamat cerita salmah, karim, daud dan isabella-

No comments: