Wednesday, March 24, 2010

sepi sebuah kebebasan

dalam panas tengahari aku berjaya merungkai di mana nya rasa sunyi sepi di sebalik kebebasan hidup. sepi yang tak sepatutnya di rasa sekiranya kita berjaya mencari erti hidup ini. dalam  kebebasan kehidupan yang telah di beri oleh Sang Penguasa Bumi ini, kita bebas membuat pilihan dalam menentukan jalan kehidupan kita. akan tetapi, mereka dan kita sering kali lupa, alpa dan sering mengabaikan kebaikan dan sebalik nya pertaruhkan jiwa dengan syaitan. Sehingga kan pilihan yang kita buat itu berdiri di atas jalan yang salah. tak kisah kalau masih ada yang memancing di tepian. aku, manusia, bebas untk buat apa sahaja mengikut kemampuan aku yang telah di kurnai, " setiap itu adalah kehendak-NYA ( Sang Penguasa Bumi )." sepi yang pasti wujud dalam diri setiap individu adalah berikutan tidak lagi mensyukuri nikmat ilahi dan sering berasa bosan dalam kehidupan. aku masih ingat, aku tidak pernah sepi di sana. aku ada segala nya, aku tidak pernah rasa susah dan sepi, berikutan kuasa Maha Esa yang membantu. tidak  sepi lagi, itu yang aku rasa ketika perjalanan ini. bukan lah sepeti yang aku mahukan semua , aku dapat rasa, masih ada lagi batasan nya. jadi, sepi itu tidak sepatut nya menjadi satu masalah kehidupan. bersyukurlah!

No comments: