Monday, March 15, 2010

kenapa kau dan kenapa aku mesti ikot cakap kau?

ni adalah untuk menunaikan kata-kata aku, dan ini aku tulis untuk kau, kau tahu kau siapa.
kenapa ea? kenapa ea? kenapa ea?
masih lagi aku dengar suara sedih kau, kau masih lagi kata kau sedih sebab tidak cukup bahagia.
apa yang kau na lagi? apa yang kau tidak dapat lagi?

ok, aku tahu , aku bukan insan sempurna, sejak kau kenal aku lagi, aku seorang yang hipokrit. tipu diri sendiri, dan aku tak pernah jadi apa yang aku na jadi, sebab kecik-kecik dulu aku nak jadi doktor, tapi aku terpaksa tukar cabang hidup aku kearah cabang yang baru, tetapi aku masih boleh jadi doktor, doktor kasih sayang!
yea, aku tahu kau marah, aku tahu , jauh di sudut hati kau, aku masih lagi buat kau sedih.
dengan perangai aku yang macam ni. suka kongsi kasih sayang dan rasa gembira aku dengan manusia lain.
kau, hanya tahu, kasih dan sayang aku hanya untuk kau, kau.
apa yang aku perlu buat, taat , setia dan buat kau gembira sentiasa. peh.
kau ingat aku apa? robot bertopeng kan manusia? kau na buat aku jadi macam apa?
terus menerus aku perlu jaga hati kau, dan biar hati aku terasa?
yang kau tahu, aku perlu jaga hati kau, ambik berat pasal kau, manjakan kau, kena tulis dan buat semua benda untuk kau, ye, kali ni aku tulis untuk kau.

maaf ye, aku dah penat dengan hidup aku yang penuh hipokrasi tanpa demokrasi birokrasi. hahaha.
aku terpaksa buat semua untuk kau kan, sebab apa, sebab kau nak aku buktikan aku sayang kau, andai kata kalau aku tak buat, aku tak sayang kau la? celaka. aku hilang satu cinta, cinta gila, sebab kau.
kenapa kau masih tak terima aku seadanya? apa yang aku nak, aku nak kongsi aku punya bahagia dengan sesiapa sahaja. tapi kau, nak aku tabur semua atas muka kau sahaja.
kenapa? aku bukan nak jadi mulia atau apa, aku hanya nak bebas jadi apa yang aku nak. aku nak bebas buat apa yang aku nak buat, tapi kenapa kadang-kala aku tak boleh buat apa yang aku nak buat? sebab aku kena buat kau gembira. aku sahaja yang kena buat kau gembira? aku sahaja?
aku tahu aku banyak buat salah, tapi kenapa kau seolah tak percaya apa yang aku kata, cinta.
kenapa susah kau nak beri aku sokongan dan aku terpaksa mintak maaf ?
aku nak buat apa yang aku nak buat. dah la aku tak dapat jadi apa yang aku nak jadi, ni kan pula aku terpaksa elak benda yang aku nak buat semata-mata nak pastikan kau gembira.
kau tahu apa? kau paham apa? kau betul-betul kenal ke aku macam mana?
aku pernah kata, aku sayang kau, dan aku hanya mahu kau, tapi kau? hari-hari mintak aku cakap semua itu, hari-hari nak aku buat kau bahagia, tapi apa yang kau kata, kau tak cukup bahagia.
kenapa kau susah nak percaya? kau nak apa lagi? hampir separuh hidup aku, hanya untuk kau walaupun aku dengan kau masih baru lagi bersama. aku tahu kau banyak berkorban untuk aku, aku tahu, banyak benda kau kau kongsi dan bagi aku. aku tahu semua tu, dan sebab itu aku syang dan cinta kau. tapi kau, masih lagi mahukan kesempurnaan, segala yang indah dan tanpa duka. celaka.
aku , seumur hidup aku, aku memang kurang kasih sayang. sedangkan orang yang terdekat dengan aku pin tak tahu apa yang aku rasa, oh celaka, aku susah nak rasa gembira. percaya tak andai aku kata, selama ini, aku pura-pura gembira? banyak benda yang buat aku kusut kepala. banyak sangat masalah dunia.

mula-mula, kau cakap kau akan terima aku seadanya, kau akan cuba jadi yang terbaik, yea, memang terbaik, aku yang kena layan karenah kau, aku yang kena layan kau, aku yang kena ubah semua benda. kau tahu apa? ye, memang aku jahat, kongsi sayang aku dengan ramai manusia, tapi aku dah cakap kan, aku tahu siapa sebenar nya cinta. tapi kau susah nak terima. kasih masih nak bukti depan mata, materialistik celaka.
penat dah aku layan karenah perempuan, penat. semua serba tak kena. aku tak dapat buat apa yang aku nak buat. aku terpaksa ikot apa yang kau nak aku buat. bukan kata aku tak gembira, cuma aku rasa diri aku celaka. buat semua benda tak kena. nak tulis pon untuk kau. peh. aku nak jadi seorang yang bebas, menulis secara bebas, berfikir secar bebas. dah la aku tak dapat belajar secar bebas, aku tak dapat hidup bebas.

maaf cinta, ini hanya cakaran untuk hilangkan getaran kemarahan. aku tahu kau tahu aku sayang kau.
aku tetap sayang kau cinta.

No comments: