Saturday, March 20, 2010

tangisan sang puteri

masih aku ingat, masih segar dalam kepala aku, di mana aku , dia dan rakyat jelata, bergerak , nikmati pancaran bunga api di atas kepala di taman tasik. ( x perlu sebut tasik mana ). malam itu, saat dia di samping dia, aku lena dalam keriuhan malam menyaksikan tangisan manja sang puteri berikutan percikan bunga api itu. sakit bukan?

dalam keramaian, aku seperti sedia kala, berjalan menghirup udara hanya dengan memerhati dan cuba memberi tiupan cinta buat si dia, sang puteri. akan tetapi, saat itu, dia hadir dan melemparkan aku dengan kata caci makian. aku sendiri tidak mengerti mengapa itu dan ini, mengapa penulisan ini terjadi. jujur aku kata, aku rindu senyuman nya.saat kita bercanda, sempena hari jadi dia dan dia yang ke-18. pelbagai keperihan yang aku lalui saat itu. itu adalah untuk menunjukkan pengorbanan yang aku lakukan. aku rela sakit daripada melihat kau sakit. akan tetapi, sakit itu tidak pernah di ubati oleh mu, sang puterti yang lagak nya seperti puteri maharaja, sedangkan dia hanya puteri raja tomyam nusantara yang terkenal nama nya di pesada sebuah jajahan tanah air. bagi aku, dia hanya perlu aku ketika dia luka, ketika dia hiba, ketika dia berduka lara, akan tetapi, dia mengabaikan aku demi sebuah harga , harta dan benda. itu kata kau sebagai cinta? bila kau bahagia di sana, kau lupa.

maafkan aku sekira nya sekali lagi aku tanya, kau SIAPA. cilaka

No comments: