Tuesday, April 6, 2010

terkapai-kapai dalam buaian nya

alangkah indah nya sekira nya aku masih lagi seperti kain putih,
alangkah syukurnya sekiran nya aku masih lagi hangat menagis,
alangkah indah nya saat aku mendengar azan yang pertama seketika aku sampai di bumi,
alangkah baik nya sekerinya aku masih tiada dosa,
dididik sebaiknya untuk menjadi ahli syurga.
namun aku terkapa-kapai didalam buaian,
hidup tiada perikemanusiaan,
hidup dalam penghinaan,
hidup dalam keburukan,
ternyata, aku terkapai-kapai lagi dalam menentukan dosa pahala,
ternyata, aku terumbang-ambing ketika di pusaran.
alangkah indah nya sekiranya kita berada di permulaan.
alangkah indah nya jika kita berada di dalam keamanan.


"mulakan hari yang indah dengan amalan kebaikan"
~masih gagal hadir mengadap-NYA secara sempurna, maafkan aku!~
AMI3703
driver awek tiada hidung

No comments: