Sunday, April 4, 2010

pulang ke kota, berikan aku masa

sebuah singgahsana, lenyap tatkala hujan ribut melanda, sebuah mahkota cinta, roboh buat sementara, mungkin ada yang menyangka, perjalanan kita berbeda, namun aku tahu, dalam diam menyendiri, aku masih lagi merindui, masih lagi rindu akan hadir mu di setiap hembusan nafas ku, mungkin aku berubah di saat ribut melanda, ancaman merobohkan singgahsana, namun aku bangga, aku masih mendengar suara cinta, masih berdiri di alam yang nyata. wahai bulan, terangilah malam nya, berikan lah dia cahaya cinta sempurna, berikan kita masa untuk membina semula robohan singgahsana, mengukuhkan istana bahagia, berikan aku masa. aku masih sengsara, kecewa, mungkin sebutir benih kelapa, belum cukup membuktikan nya, berikan aku masa. mungkin aku berubah mengikut masa, mungkin aku berubah tingkah laku dalam sekelip mata, mungkin terjadi apa saja, namun aku, tetap aku, berpegang dengan kata cinta, sememang nya aku bahagia, ketika saat kita bersama, menghirup suasana bahagia, dan mungkin aku akan pulang semula, nikmati saat bahagia. nantikan aku disana.



~tidak lagi bermadah manis dengan nada puitis romantis~
AMI3703

No comments: