Saturday, November 20, 2010

umi

duhai umi, lihatlah anak mu, di dalam kerinduan..
di sini, ku berjalan mengikut tujuan.
aku berdiri, meniti , mengikut rentak piluan keEsaan tuhan..
masih aku ingat, di waktu bermula menyebut nama cinta antara kita,
di piluan perjalanan kesunyian, bersendirian , antara kehidupan dengan ketuhanan. di sini, menangis kerinduan aku sendirian.

untuk mu umi, kekasihku, doakan supaya ku berjaya di titian usang indah jalan pulang.. dari Mu mentajali aku dari mu, akan ku kembali menyusur indah dalam kerinduan di perjalanan pulang.. jauh aku pergi, membawa hati ini kerna aku takut, takut hilang di penitian. biarpun aku sesat di jalan, biarpun aku hanyut dengan arus kehidupan, namun tidak sedetik hati ini ingin memisahkan kita, aku ingin kembali bersama mu.

ya tuhan, ku panjatkan segala doa, detik nyawa ku ini demi dia, umi..

di jalan ranjau berdiri aku sendirian, mencari secebis kasih untuk kita bersama kelak. doakan anakmu ini, agar sentiasa dipermudahkan untuk kembali mengecapi saat bersama, kelak..

melangkah terjah jelajah di tanah , di sini, sentiasa merindui mu, Satu.

*playlist ; republic of brickfields - kasih, u.f.o - oh ibuku, m.nasir - raikan cinta , srikandi cintaku, redemption - kejutkan aku , meor - raungan anak belantara , malique feat najwa - senyum , funky punkids - teringat , syair laila majnun - ramli sarip, rivernation - ku tak sengaja , purevibracion - in luv , i-ness sufi dub projekt - in this valley of love.

No comments: