Saturday, November 27, 2010

bas pasar ahad. 1

masa ini, bayu sepi..
kawan2 sudah menari, aku masih di kiri.
berdiri sendiri turut merasa ingin menari..
maafkan aku, sukar untuk aku tidak mabuk duniawi..
cinta dunia, sukaneka, anekarupa dunia pelbagai kata..
itu persatuan mengacuh aku seperti kelekaan..
tiada niat aku untuk melupa bahkan terus bercinta..
berjalan sendiri menari di sini..
jauh menyesatkan diri..

biarkan ia perlahan begini, dari batu ke batu,
tangga ke tangga, mari menuju-NYA.
asalkan dierti, siapa diri ini sendiri.
fahami, mengerti, nikmati dan terus menerokai..
dengan bekal sepotong tali, menari-nari..

terus dengan pencarian tersembunyi.
bas menerokai lagi..

hening pagi, angin sepi, nota resoliasi, jawi dan rumi, kiri menari..

terima kasih sebab sombong, sebab jauh, sebab jatuh , sebab tak faham, sebab tak nak cuba faham.. itulah humanity.


"art off nature? where's the nature?", kata dia dan dia yang lain berkata , "this is it, this is the nature, humanity!".

akan ada kanan untuk kiri, ada yang depan mendahului, belakang mengikuti.

"don't forget the prophecy", like unto thee..

No comments: