Thursday, November 11, 2010

dasar, terdampar. (jiwang core)

masa itu, mungkin ternanti-nanti..
tika ada datang dan pergi..
hati-hati, perjalanan bakal menempuh duri..
dalam daging, ada hati, dalam hati?
apa ada apa.. ada apa ada..

memang, sukar untuk terima kalah,
pasti amarah bila bertempa gunung dengan murung..
bunga akan jadi bunga, hanya kuntum nya pucuk berbeda..
langkah terus memangkah..
takbir alam dilihat , di rempuh berpeluk tubuh.

sayang.. kau begitu acuh, harus kita berani mencuba apa ada nya apa ada..
mahrifah tanda mula kita bersua kenal,
muka ke muka, langkah ke langkah,
erti ada di dalam, maksud ada di luar.
bukan kata kuasa kita berkuasa..
kita ini pengemis buta, hanya tahu mengguna mata untuk dunia,
harus nya kita guna mata kita demi-NYA, kerna mata kita adalah mata-NYA..
kita cuma si hina, gila dan hanya mampu berkasih mesra bercinta sesama kita..
belum pasti, cermin memantulkan segala isi rahsia..
di pantulan cahaya, ada ribuan kilauan ganjaran rahasia..
hanya menanti masa, untuk kita mengenal akan apa ada nya apa, ada apa nya ada..
di situ bukan kau, di situ bukan aku, di situ hanya DIA..
aku adalah aku, kau adalah kau, dan kita adalah DIA..


jauh dilubuk rahsia, menjunam aku akan ke dasar dalam nya cinta.. di situ, aku terdampar..

bagaimana dengan dasar penyatuan cinta, ingat atau lupa?

~senyum~

playlist ; Yusuf Islam - wild world, republic of brickfields - rahsia, pulang dari kilang, m.nasir - di balik cermin mimpi, raikan cinta , salam feat altimet - alamak , ramli sarip - syair laila majnun, ras muhammad - leaving babylon , purevibracion - in luv , rivernation - hanya kamu , i-ness sufi dub projekt - in this valley of love , sum41 - i just wanna live, m.nasir feat siti nurhaliza - bagaikan sakti..

*setapak melankah, dua langkah ingatan aku pada kau. menginjak pada tanah yang sama, bernafas pada udara yang sama. yang tinggal hati tak elok, yang pergi hati tak senang.. pasti, kita akan bersua kembali. =)

No comments: