Saturday, August 13, 2011

buku hitam - dua jalan dua

ada dua buku, dua keduanya bercontengan hitam. antara corak dunia dengan secalit kata luka.

ada masa , masa berharga, ada masa, masa hitam. hitam tak bermakna buruk.

dua buku, kiri dan kanan. buku kanan ada merah, buku kiri ada coklat jingga kayu.
mana mahu selak, mana mahu kata-kata pelak'.

sekarang, langkah kanan tapi masuk kiri, selak , terus lukis dan tulis.
buku kanan biar kosong dengan 'dadaisme'.
biar tak bermakna tidak peduli.
tapi biar tulisan kanan itu lukis dan tulis dirinya sendiri.
atas as'bab dia pilih untuk coret buku dia dengan isi coret buku 'dia'.

sekarang, aku jerit pada alam, "yang aku akan terus jadi 'aku' bukan buku".
dan terus langkah kanan masuk kiri.
tanpa ragu, terus aku lari anak ke pantai bertemankan tema bayu,

"apa mahu aku terus conteng nama 'mu' di langit?"


-merah ada peta, coklat sedang lihat dunia dengan mata
...........................................................................................
"in years, i'd sculpturing ye mind, grind over and over, and now, i'm not even a fool within ye crossed in me by blading ye swords over again and again till i drown, and i won't fall, because, i'll keep breathing inside me on the other side. " . bashijau akan berhenti di satu perhentian dan akan tidur, akan sekembali nanti dengan biacara 'atheis' , 'pecah' dan 'a-d-m' . hingga nanti, selamat malma
..........................................................................................

No comments: