Friday, May 20, 2011

maafkan aku

aku mahu melihat mereka sampai ke-depan.
maafkan aku kerna terlupa mengingatkan.

aku tidak mahu melihat mereka masih alpa, leka mabuk keduniaan,
aku ingin mengajar 'cinta' demi keamanan.

berikan aku secebis masa dan ku pohon beri aku sedikit kekuatan.
untuk mereka, kita dan manusia.

*mungkin dia lupa, 'ain' itu apa maknanya,
maafkan dia, maafkan dia,
supaya dia terbuka kejalanan,
bagi dia masa, ruang dan peluang,
untuk dia terus kenal apa makna ini segala.

~playlist ; kasih - republic of brickfields, midnight in katari - gerhana ska cinta , for one truth - restraint , gadisku cengeng ; dr.sam dan musafir , maria maria - santana feat wyclef jeans , A is for Allah - yusof islam , don't worry be happy - bent wavelength.

-sehingga akhir di setiap penulisan =)

No comments: