Monday, May 30, 2011

20 tahun, dalam dakapan

masih aku ingat, pagi itu, aku bangun dengan gelap... aku nampak, dunia dan cinta makin malap..

"mungkin tuhan, sekali lagi mengubah keadaaan, aku lihat dia masih se-akan2"...

pagi lalu, aku sudah terima berita akan ada kedatangan dan pemergian
...................................................................................................

aku bangun dan siram dia, bunga cinta.

alangkah indah bicara kita, ketika dia aku mandikan, rindu dan masih akan terus rindu, bila kita berbicara senda dengan buih-buih yang berbuahan, "mixed by the love, berries, milkshake , aromatherapeutic caused by the law of god." , bak kata sekularis komunikasistas. aku ingat lagi, masih kekal dalam igauan, di situ kita bercendana cinta, bagaimana bertemunya dua anak mata, berkasih-kasihan.

juga, sewaktu aku bekerja sebagai penggali kubur "anak-anak manusia", aku ingat bilamana tuhan ajar aku dengan kedatangan dan pemergian.

kali terakhir kita bermandian, jauh dari sudut gelap aku, menangis keseorangan. separuh dari jiwa yang dulu telah ku tanamkan, kini hanya tinggal lagi suku sebahagian. bertahun sudah berlalu, kesan penindasan israelis keduniaan sudah cukup banyak merobek jiwa tak berjirim itu. dan disitu dulu, telah ku mandikan satu cerita untuk disemadikan.

oh bunga cinta, maafkan diriku, aku sering berjauhan, aku sering di ketepian dengan ombak-ombak kehidupan. ini cuma cerita dalam perjalanan membina keamananan. perjuangan ini tidak akan ada henti sejak mula kamu ajarkan aku, yang mana untuk mengubati cinta, kita tidak perlu hanya belajar tentang sel-sel dalaman , kita juga perlu belajar tentang seni-seni kehidupan. dan sejak hari itu juga, aku mendokong panji-panji kemanusiaan dengan trumpetan di jalanan. menjadikan aman akan terus menyokong keamanan. "living in peace, doesn't meant anything without being peace", monolog dari si merahan.

aku cuma doakan, yang kamu, kamu, kamu, masih mampu bertahan. yang ubat itu ada disitu, di balik jendela dan pintu.

seharusnya, tiap waktu, pengajaran cinta itu tidak akan ku lupakan dan bakal dijadikan landasan perjuangan membina 'keduniaan' untuk dikecapi bersama padi sekalian - manusia.

aku rindu dan pinta akan kekuatan mu. kerna ku tahu, kita juga begitu, telah tiada apa-apa, melainkan hanya CINTA.

cinta, akan masih terus ada cinta............................


_______________________________________________________________________


tu dia zapin-porno-grindcore punya jiwang.. wakakakakaka.. masih dengan kata berbunga oleh si pembawa kata-kata cinta. masih ada di kotak luar sana? siapa tahu aku tulis pasal siapa?

hadiah untuk kota-kota di luar, ingatlah,
"setiap tubuh badan adalah rumah-rumah ciptaan tuhan. " - photostat.
jangan biar kita tewas dengan prejudis-prejudis buta kemanusiaan. buka ruang, lihat, kaji dan berjabat tangan dengan senyuman.


playlist ; - gerhana ska cinta - do the ska-lypso , republic of brickfields, - kasih , primer 55 - supa freak love , gerhana ska cinta - mary baju kebaya ,  srikandi cintaku - bloodshed ,when the sunrise became a sunset - mad-monster attack , hijau kuning - the offside , bujang kembali - redemption, faraway - nickelback , maria-maria - chapswagon (solo version by the chap), sampai bila - afiq dan bunga. untitled - mediomad , teringat - funkipunkids, price tags - chapswagon and the 'tesl' gangs. h.a.c.k.s - mayam and the bear , blog peribadi - saat udara nyaman.

No comments: