Saturday, September 18, 2010

sunyi..... tiada berbunyi. ( pagi)

pagi... titis angin melintas pantas...
dalam sayup gelap, wujud pergerakan lantas..
masih senyap dalam separa gelap..
cahaya bulan nyaris malap dilitup komulus berasap..
masih sunyi angin sepi pagi..
masih dengan dingin pagi..
menanti munculnya satu mimpi.. menerangi..
mungkin.. kata-kata hanya satu propaganda..
belum bisa merencana bayangan kota..
irama pagi - bunyi kipas besi, playlist lagu-lagu basi..
doctrinasi - masih lagi satu revolusi..
entah kenapa.. mengapa.. masih belum jadi tajuk basi..
dan inilah punca tiada lagi irama tawa untuk dia - chenta rentak nadi..
belum pasti.. belum lagi.. yang pasti, sendirian gusar untuk mengerti..
persediaan untuk pergi ataupun susun atur kata sunyi dalam diri..
sudah lama, aku sendiri kejam akan diri ini..
biarkan pemergian terus pergi meninggalkan..
namun, masih utuh dengan pilihan.. awan litupi bulan..
aku sedar.. aku hanya sekeping filem tajam yang kejam..
menerjah dalam ke alam luka, berdarah melimpah sekitari hati..
pasti.. kehadiran ku membangkitkan keindahan..
dan pasti, aku tetap akan pergi dan tinggalkan kenangan - bukan sekadar angan..
namun.. seketika di limpah kurnia untuk bersama berlari menempa masa..
gunakan seindah nya.. jangan kita sia-sia kan limpah kurniaan NYA..
akhir.. maaf kan aku.. aku cuma kerdil di dunia..
aku cuma sampah di mata mereka - selekeh serta kelihatan tidak berguna..
maafkan aku.. psikologikalinya, aku masih rapuh untuk terus menempuh..


~separuh seketika semuanya luruh tanpa disuluh..
need that tender touch.. -tender touch, maxi priest..
-cerut hitam 7e, tiada coffee dan sunyi..

No comments: