Friday, October 29, 2010

berlabuh sauh, pantai jauh

pantai - dengan irama badai..
terlihat sayup cahaya dari kapal,
sinar separa bulan menerangi lantai berpasir pantai..

yang temani aku, satu cahaya dari gelap namun tiada bermalap,
terang menyuluh ketika sauh berlabuh..
bukan kata tiada bersuluh, biar apa dugaan, usah perlu mengeluh..

sepelabuh aku memaksi tubuh di pasiran badai,
bermasyarakatkan dunia irama melalai - ramai-ramai dan pelbagai..
aku lihat zionisme menguasai - mereka lalai..

mula aku berfikir, apa tujuan ombak itu melandai..
namun tiba ombak datang membelai,
sekalung gulung ombak gulung membadai,
membentuk anasir indah pasiran pantai...

oh.. tidak perlu berganjak untuk buih berbenih kasih,
ombak tsunami bakal melandai memacu pasangan kekasih indah di pantai.
ramai-ramai dan pelbagai, ada yang lalai dan ada yang pandai..
tiada lagi berkasih, tsunami membelai - andai itu datang membersih...


kini angin datang, untuk membersih, mencari seluas kasih..
untuk DIA, kan ku pautkan se'alam kasih..
atas nama cinta, kan ku teruskan irama cinta buat kekasih..



~tribute untuk mereka mangsa tsunami, mereka mangsa penipuan evolusi, mereka mangsa keganasan ombak penipuan kemanusiaan, untuk mereka.. =)

playlist indah ; malique feat camelia - sampai kapan, no fixed root - aku budak pantai ,  kias fansuri - 30 saat mencari cinta , nickelback - far away , gerhana ska cinta - midnight in katari..

No comments: